Szukaj Pokaż menu
Witaj nieznajomy(a) zaloguj się lub dołącz do nas
…BO POWAGA ZABIJA POWOLI

Forum > Grajdołek Mistrzów > Bo tu sa mądre głowy, co robią gry
brogman


Potrafiłby ktoś zrobić edytor do przygodówek na zdigitalizowanych zdjęciach? Coś jak "Alfabet śmierci" na Amigę.
https://www.youtube.com/watch?v=J6HXhmg7D8M

1. najpierw tworzylibyśmy mapę ( Mogło by to wyglądać w ten sposób jak drzewko. Mamy kwadraciki od których przechodzimy do następnych kwadratów.)
2. W miejsce kwadratów wklejalibyśmy własne zdjęcia, które były by lokacjami.
3. Stworzenie paczki elementów, w postaci ikonek, które moglibyśmy wklejać jako przedmioty do zebrania, a następnie do użycia w przypisanym miejscu, które otworzy nam drogę do kolejnej lokacji
4. prosty edytor przypisywania dialogów
6. Dodanie własnej melodii.
8. Wybór tła do interfejsu, okienek, ramek itp

Własne gry można by zapisywać do pliku i umieszczac na necie
W programie można by tworzyć i krótkie gierki casualowe, oraz dłuższe. każdy może zostać scenarzystą i projektantem własnej, prostej przygodówki.

Fajnie jakby coś takiego zrobić na telefony. Można pstrykac fotki i od razy tworzyć scenariusze.

szatkus
szatkus - Superbojownik · 7 lat temu
Raczej proste.

--

brogman
Dla mnie to jest czarna magia, ale nie ma czegoś takiego. Jakbym potrafił to bym zrobił. Nigdy nie miałem chęci aby nauczyć się jakiegoś języka programowania. Przerażają mnie te wiersze i cyfry. Nienawidzę matematyki, fizyki innych ścisłych przedmiotów

szatkus
szatkus - Superbojownik · 7 lat temu
Ale tu nie ma ani fizyki ani matematyki (poza miarami w pikselach itp.). Ciąg przyczynowo skutkowy bardzo łatwo się pisze.

--

szatkus
szatkus - Superbojownik · 7 lat temu
zialena82 no cóż


--

Thurgon
Thurgon - Superbojownik · 7 lat temu
Unity. W Unity można zrobić naprawdę sporo nie programując, coś jak w starych clickach (The Games Factory, Multimedia Fusion)...

--
Próżnoś repliki się spodziewał. Nie dam ci prztyczka ani klapsa. Nie powiem nawet:"Pies cię j...ł"- Bo to mezalians byłby dla psa

salival
salival - Little Princess · 7 lat temu
W Unity też bym to zrobił. Teraz masz do wyboru assety dla 3D lub 2D, dodatkowo w Asset Store na pewno znajdziesz wszystkie potrzebne ci komponenty, aby nie musieć programować ;)

--

szatkus
szatkus - Superbojownik · 7 lat temu
:salival no nie gadaj. Znaczy dać się da, ale czy to nie będzie aż nazbyt pojebane? Z tego co pamiętam to Unity to jeden wielki chaos i można cuda poskładać ze stora, ale najpierw trzeba znaleźć odpowiednie komponenty.

--

salival
salival - Little Princess · 7 lat temu
:szatkus czy ja wiem? Odkąd dodali sekcję 2D i normalne GUI, to złożyłoby się to dosyć szybko. Zresztą nawet złożenie narzędzi i komponentów, z których taką grę można zbudować będzie łatwiejsze w Unity niż miałbyś wszystko od podstaw robić ( plus dochodzi deployment na masę platform ).

--

brogman
Możecie zrobić, możecie se na tym zarobić, odpalicie mi darmową wersję

salival
salival - Little Princess · 7 lat temu
Paczpan jaki mądry

A poważniej mówiąc, nie chce mi się

--

supervegeta
supervegeta - Superbojownik · 7 lat temu
Samą grę, jak pisali powyżej, w Jewnity pewnie zrobić nie będzie większego problemu (choć w sumie nie wiem, nigdy nie używałem ). Jeżeli by to miało działać jako edytor/silnik, to trochu więcej roboty. Ale napisać od zera raczej nie byłoby specjalnym problemem, co najwyżej z wieloplatformowością trochę by były kłopoty. Może bym się podjął, ale mam własne projekty i inżynierka się zbliża.

salival
salival - Little Princess · 7 lat temu
:supervegeta ale właśnie w Unity napisać edytor to pestka. Siła Unity to nie tylko silnik, ale właśnie warstwa edytora, którą można dowolnie modyfikować i rozwijać. Sam dawno się w tym nie bawiłem, ale z narzędzi napisałem kiedyś edytor do cutscenek odgrywanych w RT z możliwością zapisania jako video. Zajęło mi to może tydzień, ale nie było to specjalnie skomplikowane ). Edytor do tego typu gry jak wspomniana przez :brogmana to 2-3 dni roboty bez spocenia się w Unity. Dodatkowo pisząc edytor dla takiej gry, te same skrypty posłużą jako część logiki silnika tejże.
Ostatnio edytowany: 2016-04-28 15:51:02

--

brogman
Zassałem Unity, co dalej

szatkus
szatkus - Superbojownik · 7 lat temu
:brogman kliknij na ikonkę

--

salival
salival - Little Princess · 7 lat temu
:brogman to teraz zerknij w tutoriale:

https://unity3d.com/learn/tutorials

Jak spędzisz z tym dzień czy dwa, to powinieneś nabyć "skilla" by taką grę jak chcesz zrobić. Ten tutorial może cię zainteresować:

https://unity3d.com/learn/tutorials/projects/2d-roguelike-tutorial


--

brogman
:salival dzięki

Hej, a może by tak wstawić swoje zdjęcie? To łatwe proste i szybkie. Poczujesz się bardziej jak u siebie.
Stasioman - Superbojownik · 7 lat temu
Ren'Py może być lepsze. Jest bardziej dedykowane do VNek (i gier w stylu VN).

szatkus
szatkus - Superbojownik · 7 lat temu
O, napisane w Pajtonie <3

--

salival
salival - Little Princess · 7 lat temu
:szatkus "O, napisane w Pajtonie" - niestety

Myślałem o Ren'Py, ale chyba VN jest nieco prostsza niż przygodówka tego typu? Szczerze to nie wiem, bo spotkałem się tylko z jakimś pornolem zrobionym w Ren'Py i tam za wiele "weź/użyj" nie było ( no chyba, że na kobietach się liczy ).

--

szatkus
szatkus - Superbojownik · 7 lat temu
:salival nie szkaluj Pythona

--

salival
salival - Little Princess · 7 lat temu
:szatkus pythona używam w Blenderze. Nie żebym jakoś specjalnie nie cierpiał, ale do moich ulubionych język ten nie należy.

--

szatkus
szatkus - Superbojownik · 7 lat temu
:salival jak przejrzałem dokumentację to tam można zaprogramować logikę w Pythonie (poza tym jest też jakiś ichniejszy, prostszy język), więc interpretowany język się nadaje całkiem dobrze.

Poza tym odkąd wyszła wersja 3.5 to właściwie ciężko się do czegolwiek przyczepić.

No, dobra, są nulle. To sporo wada, ale niestety większość języków je ma
Ostatnio edytowany: 2016-04-28 19:34:54

--

salival
salival - Little Princess · 7 lat temu
:szatkus indentacja - do tego można się przyczepić

--

szatkus
szatkus - Superbojownik · 7 lat temu
:salival nie wiem czemu ludzie się tego czepiają. Jak zacząłem się uczyć Pythona to nie miałem z tym żadnego problemu, bo jakby w każdym innym języku trzeba stosować wcięcia, żeby to jakoś logicznie wyglądało.

--

supervegeta
supervegeta - Superbojownik · 7 lat temu
ALE PAJTONA TO TY SZANUJ!

Nie no, zawsze lepiej, niż nope.js

szatkus
szatkus - Superbojownik · 7 lat temu
:supervegeta nie sposób się nie zgodzić. Tyle że nołd to całkiem niezły programik zrobiony z gówna, a Python to przemyślany język w którym można napisać gówno

--

Hej, a może by tak wstawić swoje zdjęcie? To łatwe proste i szybkie. Poczujesz się bardziej jak u siebie.
Stasioman - Superbojownik · 7 lat temu
:salival Long Live the Queen było zrobione w Ren'Py, a gra jest dosyć skomplikowana.

supervegeta
supervegeta - Superbojownik · 7 lat temu
:szatkus W każdym języku można napisać gówniany program - ale o dziwo jedyny język, w obronie którego przytaczane jest to stwierdzenie, to PHP.
Forum > Grajdołek Mistrzów > Bo tu sa mądre głowy, co robią gry
Aby pisać na forum zaloguj się lub zarejestruj